سلام دوستان امروز قصد دارم شما رو با يكي از روش هاي تدريس هم زمان املا و انشا آشنا كنم كه از روش هاي ابداعي خودم است . اين روش بسيار لذت بخش براي دانش آموزان و خود معلم است .

       ابتدا دانش آموزان را گروه بندي كرده و يكي از درس هاي طولاني كتاب درسي را انتخاب مي كنيم ، سپس از هر گروه مي خواهيم واژه هاي دشوار درس را انتخاب كرده و در برگه اي يادداشت كنند . . در مرحله ي بعد از هر گروه مي خواهيم با واژه هاي انتخاب شده داستاني بنويسند .

       در مرحله ي بعد از هر گروه مي خواهيم داستان هاي انتخابي خود را بخوانند و از تمام دانش آموزان مي خواهيم  با انصاف بهترين داستان را از بين داستان هاي خوانده شده انتخاب كنند و سپس از داستان بر گزيده املا مي گيريم .

       اين روش هم زمان در املا و انشاي دانش آموزان با يك روش خوب و تازه اثر بسيار خوبي گذاشته و دانش آموز با يك شكل ديگري در املا و انشا مواجه مي شود .

       اميدوارم كه از تجربه اش هم خودتان و دانش آموزانتان بهره ببرند .

       آرزومند خنده هاي زيبا بر لبانتان هستيم .